Mide Küçültme

Mide küçültme ameliyatı, vücut kitle indeksi 35’in üzerinde olan hastalarda ya da 30 olup da diyabet, hipertansiyon ve uyku apnesi gibi rahatsızlıklara sahip olan hastalarda uygulanmaktadır.

Mide Küçültme Ameliyatı Sonrasında Ağrı Olur mu?

Mide küçültme ameliyatı karın bölgesinde milimetrik boyutta delikler açılarak laparoskopik yöntemler ile gerçekleştirilmektedir. Cerrahi ve anestezi ekibimiz ağrının en az seviyede olması için özel önlemler alarak, ameliyat sonrası konforunuzu artırmaktadır.

Mide Küçültme Ameliyatı Sonrasında Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Mide küçültme ameliyatı sonrası hızlıca kilo vereceğiniz için ameliyat sonrası beslenmeniz kilo vermekten çok yaralarınızın sağlıklı ve hızlı iyileşmesi için düzenlenir. Bunun için ilk ay diyetisyeniniz ve doktorunuzla sık iletişimde kalmanızı tavsiye ederiz.

Mide Küçültme Ameliyatı Kimler İçin Uygundur?

Mide küçültme ameliyatı vücut kitle indeksi 35 – 40’ın üzerinde olan hastalara uygulanabilmektedir. Örneğin; 160 cm boyunda olan biri 90 kilo ise vücut kitle indeksi 35’tir. Vücut kitle indeksi 30-35 arasında olan kişilerin ek bir müzmin hastalığı varsa da mide küçültme ameliyatı gündeme gelebilmektedir. Örneğin; yüksek tansiyon, şeker, kalp hastalığı ve uyku apnesi, polikistik over hastalıkları gibi müzmin hastalıklar bu listededir. Mide küçültme adayı olan hastalar obezite cerrahisi ekibi tarafından değerlendirilmektedir. Ekibimizde Obezite cerrahı, diyetisyen, hemşire  ve psikoloğumuz bulunmaktadır. Ekibimiz mide küçültme ameliyatı olacak hastaların psikolojik durumlarını değerlendirmektedir. Ayrıca hastalarımızın genel sağlık durumlarının operasyona için değerlendirilmesi ameliyat öncesi detaylı kan tahlilleri, kalp tahlilleri, endoskopi ile midenin değerlendirilmesi ve cerrah, dahiliye ve anestezi doktorunun katılımıyla yapılmaktadır.

Mide küçültme ameliyatı; Laparoskopik ( Küçük deliklerden girilerek kapalı olarak yapılan) midenin dikine olarak yaklaşık %80-90 oranında küçültülerek küçük ve sağlıklı bir mideye sahip olmanızı hedefler. Küçülen mide istediklerinizi yemenize müsade edecek fakat bunların porsiyonlarını kontrol altında tutmanıza da yardım edecektir. Böylece verdiğiniz kilonuzu korumanız ve sağlıklı beslenmeniz mümkün olacaktır. Mide küçültme ameliyatlarında mideyi küçültmek için stapler ( Zımba) adı verilen özel cihazlar kullanılmaktadır. Bu cihazların kalitesi ve cihazı kullanan cerrahın tecrübesi ameliyatın kalitesinde büyük önem arz etmektedir.  El beceri gerektiren işlerde tecrübe önemlidir. Obezite cerrahisi tam zamanlı yapılması gereken bir iştir ve diğer mide ameliyatlarından teknik farklılıklar arz eder.  Örneğin biz mide küçültme ameliyatında güvenlik dikişi tekniğini kullanmaktayız. Mide stapler cihazı ile kapatıldıktan sonra zımba hattının üzerinini bir kat daha güçlendirici dikiş ile dikerek riskleri azaltmayı amaçlıyoruz. Güvenlik dikişi tekniğinin kanamaları azalttığı ve kaçak üzerinde de etkili olduğu gözlenmiştir.

Ayrıca mide küçültme  ameliyatı yapılan hastanelerde teknik alt yapının tam olması ve hasta güvenliğinin ön planda tutulması gerekmektedir. Kliniğimiz sağlık bakanlığımız tarafından düzenlenen yüksek standartlara uygun olarak hizmet vermektedir.  Obezite cerrahisi ekibimiz mide küçültme ameliyatı sonrasında sizleri yakından takip ederek ameliyat sonrasında güvenlik ve konforunuzu en üst düzeyde tutmayı hedeflemektedir.