Şeker Hastalığı Ameliyatları

Obezite cerrahisinin metabolik faydalarından dolayı bu ameliyatlar metabolik cerrahi ameliyatları olarak anılmaya başlanmıştır. Mide küçültme ameliyatı da dahil olmak üzere hızlıca kilo verdirerek vücudun metabolizmasına hormonal düzenlemeler ile katkı sağlayan obezite cerrahisi ameliyatları şeker hastalığına da iyi gelmektedir. Obezite cerrahisi ameliyatlarının şeker hastalığı üzerine etkisi , tip 2 diyabet (insülin azlığı ile ilişkili) olan hastalarda ağırlık kaybı ile hormonal düzenleme ve kan şekerinin kontrol altına alınması ile olmaktadır. Bu ameliyatlar, kişinin vücut ağırlığını azaltarak karaciğer yağlanması başta olmak üzere metabolik sorunları ortadan kaldırır ve  insülin direncini azaltarak kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olur.

En yaygın şeker hastalığı ameliyatları şunlardır:

Mini gastrik baypas, Roux en Y gasrtik baypas, SADI-S ve Biliopankreatik diversiyon da şeker hastalığına iyi gelen mide baypaslarıdır.

Transit bipartisyon ameliyatı: Bu işlemde öncelikle mide hacmi azaltılır. Sonrasında ise mide baypası yapılarak bağırsaklardan gıda geçişi yeniden düzenlenir, böylece gıda alımı ve sindirimi azalır. Bu ameliyatlar, hem ağırlık kaybını teşvik eder hem de diyabet için olumlu sonuçlar sağlar.

Şeker Hastalığı Ameliyatları

Mide baypasları şeker hastalığı üzerinde daha etkili oldukları için; şeker hastalığı ameliyatı denilince akla aslında mide baypasları ve bunların arasında da transit bipartisyon ameliyatı gelmektedir.